wtorek, 15 października 2013

Alterra nawilżająca granat i aloes: maska vs. odżywka




Maska firmy Alterra z granatem i aloesem jest w blogosferze dość znana. Można powiedzieć, że nawet bardzo znana. Wydaje mi się, że o odżywce z tej samej serii słyszy się nieco mniej. Dziś przekonamy się czy produkty są warte uwagi, a jeśli tak, to który z nich wybrać? :)

Opakowanie/konsystencja/wydajność:

Maska: 

Bardzo miękki biały plastik, o pojemności 150 ml. Konsystencja dość płynna, dzięki czemu nie potrzeba nie wiadomo jakiej ilości, żeby pokryć całe włosy. Mimo wszystko wydajność nie jest zachwycająca, ale przy mojej ilości i długości włosów chyba żaden kosmetyk w tym aspekcie nie powala. Tym bardziej, że za każdym razem odnoszę wrażenie, że nałożyłam za mało i produkt nie zadziała tak, jak powinien.

Odżywka: 

W tym przypadku opakowanie jest dużo twardsze, co może utrudniać wydobycie resztki z dna. Pojemność 200 ml, czyli o 50 ml większa od maski. Konsystencja prawe identyczna, może odrobinę bardziej zbita. Wydajność taka sama jak w produkcie powyżej. 


Zapach: 

Moim zdaniem śliczny. Wiele bym dała, żeby utrzymywał się na włosach po ich wyschnięciu, czego niestety nie robi. No chyba, że po użyciu złapie nas ulewa, wtedy znów ożywa i o dziwo jest wtedy strasznie intensywny. W obu przypadkach jest identyczny. 

Dostępność/cena: 

Znajdziemy je tylko w Rossmannach. Cena zachęcająca, ponieważ 9 zł regularnie, a 6 zł w promocji. 

Opis producenta: 

Oba kosmetyki przeznaczone są do włosów suchych i zniszczonych. Oba są wegańskie. Skład jest w 100% naturalny bez silikonów, parabenów syntetycznych barwników, substancji konserwujących i zapachowych, parafiny. 
Brzmi nieźle, prawda? :)

Skład(y): 

Jest po między nimi mała różnica, praktycznie wszystko to samo, tylko, że w innych kolejnościach.
I tu, i tu bardzo wysoko jest moja ukochana gliceryna, olej sojowy, rycynowy (communis seed oil), z pestek granatu, słonecznikowy (helianthus annuus seed oli), z nasion krokosza barwierskiego (carthamus tinctorius seed oil). Znajdziemy w nich również pantenol, tytułowy sok z liści aloesu, oraz sporo ekstraktów roślinnych. Maska posada również masło shea, a odżywka nie. 

Jedną wadą jest alkohol umieszczony zaraz po wodzie. Właśnie ze względu na niego nie jestem pewna, czy poleciałabym te produkty dla osób z mocno suchymi włosami. Może raz na jakiś czas tak, ale na pewno nie na co dzień. Jeśli natomiast nasze włosy nie są w dramatycznej kondycji możemy używać odważniej, ale również z innymi kosmetykami na zmianę. 
Ale poza tym bardzo ładne składy. :)


Maska

Odżywka


Działanie:

Pewnie właśnie ze względu na minimalne różnice w składach działanie obu produktów jest .. identyczne. Maski zużyłam już dwie, a odżywka sięga dna i z ręką na sercu stwierdzam, ze nie widzę żadnej różnicy, mimo, że próbowałam zarówno na 30 minut ja i na 3 minuty, pod czepek i bez czepka. Raz zrobiłam nawet eksperyment robiąc przedziałek na środku i kładąc je jednocześnie po różnych stronach. Dalej to samo. 
A co oznacza 'to samo'? 
Włosy są niebywale błyszczące (pewnie za sprawą oleju rycynowego), dość miękkie, rzeczywiście ładnie  nawilżone, lejące. Końcówki się (prawie) nie wywijają. Ani jedno ani drugie ich nie przeciąża, ale moich włosów się chyba nie da przeciążyć, więc w tej kwestii się zbytnio nie wypowiem. 

linki do KWC : 

Zatem co wybrać? 

Moim zdaniem odżywkę z bardzo prostej przyczyny.. Jest jej więcej! Niby tylko o te 50 ml, ale jednak. :)
Właśnie dlatego to ją uwzględniłam w tanim zestawie włosomaniaczki -więcej TU-

Moja rada: 
Jeśli nie masz włosów niskoporowatych to również wybierz odżywkę, ponieważ nie zawiera ona masła shea, a włosy średnio i wysokoporowate zazwyczaj go nie lubią. (oczywiście NIE zawsze) 

A Wy macie jakieś doświadczenia z Alterrą? Ufacie tej firmie? Ja bardzo. :) 

Ściskam Was mocno. :)


41 komentarzy:

  1. Odżywki jeszcze nie używałam, ale czeka na swoją kolej, a maskę uwielbiam. Za to zapach mnie mdlił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to prawda, jest trochę przesłodzony, ale m=ja tam go lubię. :D

      Usuń
  2. Nigdy nie próbowałam kosmetyków tej firmy ale chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie jakoś z czasem zapach tych produktów przejadł i zaczął być dla mnie nieprzyjemny;C Dodatkowo, ani maska ani odżywka jakoś szczególnie nie podpasowały moim włosom.

    OdpowiedzUsuń
  4. Maskę używa właśnie moja Mama, muszę jej podebrać i sprawdzić działanie tego cudu na moich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli masz dostęp, to wypróbuj koniecznie. :)

      Usuń
  5. Miałam i odżywkę i maskę i wydaję mi się że maska lepiej się sprawdziłą

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam maskę i na moich włosach działała bardzo różnie.
    Raz je świetnie nawilżała i nabłyszczała, zaś za kolejnym podejściem strączkowała i obciążała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam to. Moje również bywają strasznie kapryśne..

      Usuń
  7. Nie miałam okazji jeszcze używać Alterry, ale może się na coś skuszę jak swoje szamponowe i odżywkowe zapasy pozużywam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też niby wprowadziłam w życie projekt denko, ale jakoś nie działa. :D

      Usuń
  8. U mnie działanie maski diametralnie różni się od efektów uzyskanych dzięki odżywce.. Niestety maska okazała się totalną klapą dla mnie, była za słaba, zero nawilżenia.. Za to odżywka.. cudo :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że chociaż jedno z duetu działało dobrze. :)

      Usuń
  9. Miałam i maskę i odżywkę i również nie widziałam różnic, no chyba, że maskę kładłam jako odżywkę i wtedy włosy były o wiele ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuje za miłe słowa.
    Lubię i to i to. Ja mam wrażenie że odżywka bardziej dociąża moje włosy. Ale obie bardzo lubię i często do nich wracam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę. :* Ja tak samo. Myślę, że jeszcze wiele opakowań przede mną. :D

      Usuń
  11. Miałam i odżywkę i maskę - wolałam maskę :-) Ale też nie próbowałam używać odżywki jako maski. Ale po odżywce miałam przeciążone włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moich nie da się chyba przeciążyć, więc nie wiem jak odżywka działa w tej kwestii. :D

      Usuń
  12. Nie miałam jeszcze odzywki ale maskę uważam za jedna z najlepszych i jesli chodzi o konstystencje zapach skład, a także dzialanie na włosy ;)

    Ahaoshi

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam szampon z melonem o ile pamiętam. Jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Używam obydwu. Odżywkę nakładam codziennie, a maskę 1x w tygodniu, czasem zdarzy się i 2x. Różnicy większej również nie zauważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aj nie dla mnie bo mam włosy wysokoporowate ;x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odżywka powinna się sprawdzić również na wysokich. :)

      Usuń
  16. Miałam kiedyś już troszkę dawno tą odżywkę, ale w wersji podróżnej i jeszcze tak nie dbałam o włosy więc kupowałam co popadnie :D niestety, ale już nie pamiętam jak podziałała i nawet w tamtym czasie wszystko było dla mnie obojętne xd
    Super, że odpisujesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to super, że Wy komentujecie. :D Znam to uczucie. Miałam coś kiedyś, to chyba działało okej, ale pewności nie mam, bo wtedy w to nie wnikałam ani trochę. :D

      Usuń
  17. Trzeba kupić odżywkę i spróbować :) zwłaszcza, że jest w niskiej cenie a jeśli się nie sprawdzi użyć np do golenia lub dodawać innej maski, bądź pod olej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje włosy uwielbiają odzywkę, za to maskę oddałam siostrze. Ogólnie bardzo lubię produkty Alterry ;d

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj obawiam się, że do moich mocno rozjaśnionych włosów byłby zbyt mocny :) mimo to kocham kosmetyki tej firmy!Mam balsam Alterry i jestem barrrrdzo zadowolona! ;) pięknie pachnie...super nawilża i mam nadzieję, że nie szkodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę się wreszcie zaopatrzyć w tę maskę ;) A o ile zapach jest ten sam co w szamponie to już go kocham

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy ta odżywka jest humektanowa (ze wzgl na gliceryne) czy emolientowa (ze wzgl na oleje) ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam maskę i szampon odzywek do splukiwania nie uzywam bo kazda obciaza mi wlosy choc splukuje dobrze :) z szamponu byłam zadowolona jak i z maski lecz mialam wrazenie ze wlosy szybciej sie przetluszczaja po tej masce niz bez niej, choc umyc czesciej wlosy to nie zaden problem :) jestem zadowolona z tej firmy i na pewno do niej wroce :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy tę odżywkę powinno nakładać się na skórę głowy, czy tylko od połowy długości włosów?

    OdpowiedzUsuń
  24. ja ma odzywkę i na razie jest wszystko ok :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, sprawiają mi one wiele radości. :) Odwiedzam każdego komentującego.

Możesz zostawić link do bloga, ponieważ często odnośniki w Waszych profilach nie działają.

Jeśli masz do mnie pytanie zapraszam na mojego aska, odpowiadam na bierząco. :)
http://ask.fm/makeyourhairbeautiful

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...