sobota, 12 października 2013

Spis olei względem porowatości włosów


Tak jak obiecałam, dziś mam dla Was listę olei pasujących danej porowatości włosów. Oczywiście to, co Wam przedstawię, to nie ścisłe zasady. To, że dany olej nie powinien pasować danym włosom, nie zawsze oznacza, że tak się stanie. Według mnie najlepiej jest spróbować przynajmniej po jednym oleju z każdej grupy, i obserwować reakcję Waszych kłaczków.

Włosy o niskiej porowatości bardziej polubią się z olejami o mniejszych cząsteczkach, ponieważ wypełnią one małe przestrzenie pomiędzy łuskami, nie oblepią ich tzw. filmem i nie będą powodować puszenia, co może (ale znów: nie musi, i nie zawsze) stać się w przypadku olei o większych cząsteczkach. 
(o tym jak rozpoznać porowatość TUTAJ)

W olejach zawarte są kwasy tłuszczowe, i to one decydują, czy olej będzie dobrze wnikał we włos, czy też nie. 

  • Oleje wielonienasycone - mają dużą zawartość kwasów omega-6 i omega-3, są najsłabiej wnikające. Włosy wysokoporowate polubią. 
  • Oleje jednonienasycone - głównie omega-9. Wnikają już trochę bardziej niż powyższe. Z nimi można eksperymentować do woli. Sprawdzą się w przypadku średniej porowatości, ale wysoka też nie powinna protestować. Przy niskiej też można próbować, ale dokładnie przy tym obserwować włosy. 
  • Oleje nasycone i masła - najbardziej wnikające. Idealne dla niskoporowatych. Z własnego doświadczenia jednak wiem, że średnia porowatość też może być zadowolona. 
Podział olei : (wspomagałam się Wikipedią)

1. Wielonienasycone 

- z kiełków pszenicy 
- z pestek dyni 
- z wiesiołka 
- z pestek truskawek 
- lniany 
- z pestek arbuza 
- z róży piżmowej 
- z jeżyn 
- z orzechów włoskich 
- sojowy 
- z nasion bawełny 
- z kukurydzy 
- z ogórecznika lekarskiego 
- słonecznikowy 
- z żurawiny
- z pestek winogron 
- z nasion czarnej porzeczki 
- konopny
- z nasion maliny
- z czarnuszki siewnej 
- z dzikiej róży

2. Jednonienasycone

- z pestek śliwki 
- z avocado 
- makadamia 
- ze słodkich migdałów
- oliwa z oliwek 
- z orzechów arachidowych 
- z orzechów laskowych 
- z pestek brzoskwini 
- kameliowy 
- z pestek wiśni 
- z nasion papai 
Jednonienasycone ze sporą zawartością omega-6 : 
- ryżowy 
- arganowy 
- baobab 
- sezamowy 

3. Nasycone 

- kokosowy 
- palmowy 
- olej babassu 
- masło shea (karite)
- masło kakaowe
 - masło mango 
- masło cupulacu 

4. Inne, niekwalifikujące się do żadnej z grup 

- Olej jojoba
- Olej z pestek granatu 
- Olej rycynowy 


Na koniec chciałabym jeszcze raz powtórzyć, że najważniejsza jest metoda prób i błędów.
Jeśli dany olej Wam nie służy możecie dodać do niego jakiegoś innego, możliwe, że w połączeniu spisze się dużo lepiej.  
Nie bójcie się eksperymentów. :)

Ściskam Was mocno. :)



23 komentarze:

  1. Dziękuję za ten post. Teraz już wiem jakie oleje wybrać na początek mojej przygody z olejowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie świetnie sprawdza się olej arganowy, to mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że mój chyba też? :D A jeśli nie ulubiony to na pewno jeden z ulubionych. :)

      Usuń
  3. Moim włosom najbardziej przypadła do gustu oliwa z oliwek, mimo że są niskoporowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o tym mówię, to są wyznaczniki ale nie ścisłe zasady. :)

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc to nie znoszę olejowania włosów, no ale czasem trzeba. Muszę chyba zmienić moją Amlę na coś innego bo od zapachu boli mnie głowa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaraj się przełamać, bo oleje dają bardzo dużo. :) może Babydream fur mama z Rossmanna? Moim zadaniem pachnie bardzo ładnie. :)

      Usuń
  5. Ja z powodzeniem używam arganowego i jojoba i wlosy są mega po nich zadowolone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie miałam jojoba, tylko jakiś tam nieduży procent w Babydream fur mama. Ale bardzo mnie ciekawi. :)

      Usuń
  6. Śledzę Twój profil i jestem zachwycona!!! :) zaczęłam być świadoma tego co dobre a co złe dla moich włosków. Trapi mnie tylko ze nadal nie potrafię samodzielnie analizować składu produktów. Czy mogłabyś mi przybliżyć skład szamponu Scandic, słyszałam tak różne opinie ze juz nie wiem czy w ogóle jest wart uwagi:/ całuje mocno. Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że autentycznie komuś pomagam! :) Jeśli chodzi o skład tego szamponu, to na dniach planują kolejne części serii o czytaniu składów, w tym analiza różnych składów odżywek i szamponów. Zacznę więc o szamponach i na pewno umieszczę w poście szampon Scandic. Postaram się żeby post był gotowy na jutro. :))
      Ja również całuję Cię bardzo mocno. :*

      Usuń
  7. Chyba mam średnio porowate włosy... szybko się moczą, ale wolno schną, końcówki są zdrowe i w miarę miękkie, gdy przejeżdżam dłonią to nie ma nierówności (chyba, że to zasługa wczorajszej maski, wcierki, odżywki i jedwabiu), ale końcówki nigdy się nie rozdwajały.... a łopianowy do jakich olejków należy?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj! Dopiero zaczęłam przygodę z olejowaniem włosów. W moim przekonaniu mam włosy wysokoporowate, puszą się, są niesworne... Zakupiłam olejem Baby Dream fur Mama i postanowiłam, że zacznę je olejować. Po części spowodowane było tym jakie efekty przyniosło to Tobie, masz piękne włosy i ja też o takich marzę. Szukałam na Twoim blogu jak olejować włosy (dokładnie technikę jaką stosujesz olejując włosy- chodzi mi o nakładanie, czas itd.) ale nie mogę znaleźć :C Jestem szalenie ciekawa co robię, bo moje włosy po olejowaniu wyglądają jak puch :| i wydaje mi się że jeszcze bardziej widac na nich załapania i wszelkie niedoskonałości :| POMÓŻ. pozdrawiam i całuję :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post i z pewnością przyda się w mojej drodze do idealnych wlosow! Coraz wiecej o nich wiem ale denerwuje mnie, ze dalej nie umiem wymyslic 'planu dzialania' i ustawic sobie co z czym stosowac jak czesto sls oraz np. Tygodniowy grafik. Moglabys mi w czyms takim np.pomoc :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz tutaj:
      makeyourhairbeautiful@gmail.com
      Coś wymyślimy. :)

      Usuń
  10. Ciekawy temat :) Prawdopodobnie mam włosy niskoporowate, ale mam też łupież i nie wiem jak w takim przypadku radzić sobie z olejowaniem? A może są jakieś oleje które pomagają w walce z nim??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejki eteryczne, np. Z drzewa herbacianego mają działanie anty grzybicze, można spróbować tego. Dostępny on jest w aptekach. :)

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry podział. Mam włosy średnioporowate i odpowiedni olej do porowatości chciałabym u siebie wypróbować. Jest tylko jeden problem. Efekty widać dopiero po kilku dobrych miesiącach więc tak naprawdę stosując jakiś wybrany przeze mnie olej nie mam pewności przez dość długi okres czasu czy jest on dla moich włosów dobry. Jak to ocenić aby nie marnować czasu kilku jakby nie było miesięcy? Jak to weryfikowałyście i po jakim czasie widoczne są małe pierwsze efekty, które mówią nam, że to właśnie ten produkt, który jest super i da świetne efekty po np. roku?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie mam każdy rodzaj porowatości na długości wręcz;( mam sporo króciutkich włosków które dopiero co odrosły i one się puszą(?) a może wręcz odstają w każdą stronę jak tylko się podsuszą lub też zostaną zmoczone przez deszcz. Końcówki bym powiedziała, że są najgorsze ale nie rozdwojone ale spełniają chyba każdą cechę wysoko. a pomiędzy jest chyba coś średnioporowate. Czy ja mam mylne wrażenie?
    Kiedyś olejowałam włosy olejem arganowym i przyznam się, że włosy nie były jakieś super a domyć ich nie mogłam bez ciężkich szamponów, teraz próbuję kokosowego i efekty sprawdzę za jakieś 2 tyg najwcześniej ale po pierwszym użyciu wydaje się lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz, sprawiają mi one wiele radości. :) Odwiedzam każdego komentującego.

Możesz zostawić link do bloga, ponieważ często odnośniki w Waszych profilach nie działają.

Jeśli masz do mnie pytanie zapraszam na mojego aska, odpowiadam na bierząco. :)
http://ask.fm/makeyourhairbeautiful

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...